PDR BİRİMİNDEN AİLELER İÇİN ÖNERİLER

PDR Biriminden öneriler
27 Mart 2020

İçinde bulunulan bu süreçte, çocuklarınızla ne yapacağınız ve evde öğrenmelerine nasıl katkı koyacağınız konusunda stres veya kafa karışıklığı hissediyor olabilirsiniz, bu son derece normaldir.

Alışık olmadığınız, yeni bir süreçten geçiyor ve bu sürece adapte olmaya çalışıyorsunuz. İşinizi kolaylaştırabilmek adına sizler için birkaç öneri derledik.

  • Kendinize ve çocuğunuza çok yüklenmeyin.

Birçok ebeveyn için çocuklarına evde öğretime destek olmak daha önce hiç yapmadıkları bir şeydir. Bu nedenle, evde yardım tekniklerinizin, her ne olursa olsun, mükemmel olması gerekmediğini hatırlamak önemlidir. Size tanıdık olmayan bir durum içerisinde olduğunuzu ve çocuğunuzla birlikte yeni bir duruma adapte olmaya çalışırken karşınıza bazı aksaklıklar çıkabileceğini kendinize hatırlatın. Durumu kabullenip ne kadar rahat olmaya çalışırsanız süreç o kadar kolay ilerleyecektir.

  • Doğru çalışma ortamı oluşturun.

Doğru bir çalışma ortamı denildiğinde aklımıza masa, sandalye, defter vb. materyaller geliyordu ancak içinde bulunulan süreçte, eğitim modelinin de değişmesi ile bu durum da değişti. Çocuklar tablet ve telefonları kucaklarında tutarak veya uzanarak kullanmayı alışkanlık haline getirdiler. Uzaktan eğitim sürecinde bu durum odaklanma seviyelerine olumsuz yönde etki edecektir. Sıkıldıkları an dikkatleri kolaylıkla başka yöne kayacak, uykuları gelecektir. Bu sorunları minimum seviyeye indirgemek için, eğitimin büyük bir kısmı sessiz sakin bir ortamda, masa başında mümkünse kulaklık takılarak yapılmalıdır.

  • Çocuğunuzun güçlü yönlerini ve ilgi alanlarını keşfedin.

İlk olarak çocuğunuzun iyi olduğu alanları keşfetmeniz ve onu bu yönde teşvik etmeniz gerekecek. Birlikte evde vakit geçiriyor olduğunuz bu günler keşif için mükemmel bir fırsat. Herhangi bir şeyde iyi olduğu duygusu veya ilgi duyduğu bir şeyi keşfetme hissi onu son derece motive edecektir. Evde derslerine devam ederken, bütün gün hangi ders konularından bahsettiğine kulak verin, matematik mi, İngilizce mi, coğrafya mı? Ona iyi hissettiren dersleri öncelikli olarak yapmasını sağlayın.

  • Sınıf dışında öğrenme sevgisini aşılayın.

Evde olduğumuz bu günlerde, öğrenmenin yalnızca somut bir sınıf ortamında olabileceği düşüncesi çocuğunuzun öğrenme isteğini ve hevesini azaltabilir. Öğrenmenin sınıfla sınırlı olmadığını vurgulayın. Öğrenme her ortamda devam eden bir faaliyettir. Uzaktan eğitimin eğlenceli yönlerini keşfetmesini sağlayın. Sence bu durumun güzel yanları neler gibi bir soru yöneltebilirsiniz.

  •  Teknoloji kullanımını sınırlandırın.

Uzaktan eğitim sürecinde çocuklarınız zaten teknolojiyle iç içe. Bu sebeple arta kalan zamanlarda teknoloji kullanımı amaca uygun ve sınırlı olmalı. Çocuğunuzun öğrenme süreçleri haricinde teknoloji kullanımı ile ilgili kurallar koyup bu konularda tutarlılık sergileyin. Sınırları çizmezseniz, çocuklar kendilerini kontrol konusunda zorluk yaşayabilirler.

 Gün sonu değerlendirmeleri yapın.

Her günün sonunda çocuğunuzun eğitiminden neler öğrendiğini anlatabileceği bir 20 veya 30 dakika ayırın. Takıldığı noktalar olursa neden o kısmı iyi anlayamadığını sorun. Bu şekilde süreç hem daha interaktif ilerleyecek hem de çocuğunuzun dersle ilgili verimi artacaktır.

PDR BİRİMİ


Ansolon